– 1.10.05 –
Malý marketingový slovníček
Jsou dvě místa, kde čeština dostává od svých uživatelů největší kapky: nápravná zařízení se zvýšenou ostrahou a pražské ofisy, kde se mluví novodobým márketing spíkem.
Badžet - rozpočet. Musí to být ta nejmenší věc na celém světě, protože ať už přijdete s jakýmkoliv nápadem, do badžetu se to rozhodně nevejde.
Bektuskúl - zpět do školy. Velký marketingový svátek, skoro tak milovaný jako krismes. Během bektuskúlu se dá prodat i ten nejhorší džank. Stačí ho jen pokreslit příšerkama z Pokémonu.
Byzy - vytížený. Člověk v ofisu si neustále stěžuje, že je totálně byzy. Na druhou stranu kdyby nebyl byzy, tak by z něj byl lůzr, což je ještě horší. Vzniká tak začarovaný kruh, který ukončí až milosrdný infarkt někdy kolem roku 2050.
Čenl - prodejní kanál. Název vznikl z toho, že v čenlu se vždycky utopí spousta peněz na konference a další zbytečnosti, ale výsledky nějak nejsou nikdy vidět.
Dajrekt mail - potištěný papír. Vkládá se do obálky s komerční nabídkou, aby byla těžší a lépe letěla do koše.
Džank - produkt příšerné kvality. Dovážíme ho z jihovýchodní Asie a ani při nejlepší vůli ho nelze označit za prémiový.
Imič - nejdůležitější majetek každého člověka v ofisu. Imič je třeba pěstovat tím, že chodíme v cool botách, hodně mluvíme o sobotním golfu v Mariánkách a když voláme mamince, jestli už nám vyprala prádlo, tak jdeme raději na chodbu.
Krismes - hlavní roční období v marketingu. Začíná v září, prakticky hned po velkém svátku bektuskúl. Během krismesu se lančuje spousta ofrů a promo stíhá promo. Tehdy jsme tak byzy, že kolikrát nestíháme ani pořádný lanč.
Konzjúmři - banda lůzrů. Nicméně právě jim potřebujeme vnutit naše ofry.
Lanč - cool oběd na nějakém trendy místě. Když není čas na lanč, objedná se něco z picošky nebo alespoň čískejk.
Lončovat - spustit nějaký proudžekt, promo, případně produkt. Třeba když starou známou sušenku napatláme z jedné strany marmoškou, můžeme říci, že jsme právě lončli nový produkt Happy Active Kids With Fruits. Měsíc po lonči se vytvoří prezoška, kde se napíše, že lonč byl sukses.
Lúzr - člověk, který není jako my a naši kamarádi. Je pro něj typické, že ještě nejedl v Hergetově cihelně, byl málo v Thajsku a vůbec tak nějak zaostává.
Mítink - porada. Konkrétně část vorku bez surfování, často spojená s posloucháním cizích prezošek a především kreslením kytiček, autíček a ksichtíků do bloku.
Odkomunikovat - říct.
Ofis - opak houmu. Klimatizované místo ve výškové budově, kde uskutečňujete vork.
Ofr - cokoliv, na co se dá přidělat cenovka.
Ofsajt - výjezdní zasedání. Pro nás mladé a úspěšné je ofsajt tím, čím byl pro pionýry Artěk (místo na ukrajinském Krymu, kam jezdili nejlepší mladé kádry na ozdravné pobyty - pozn. red.). Přes den se ručkuje přes potok (neboj, tým tě podrží), večer je ideologie a družba s tou kočkou z reklamního.
Prémiový produkt - nesmyslně předražený výrobek. Dokonce natolik, že si to uvědomuje i sama naše firma.
Prezoška - sekvence slajdů. Jejich obsah je kombinací budovatelského nadšení a čisté sci-fi. V mnohým firmách jediný způsob, jak něco odkomunikovat šéfům.
Promo, promoušn - připevnění nápisu SLEVA na náš ofr. Dříve se jednalo o skutečné krátkodobé nabídky, časem se však ukázalo, že to není potřeba. Letní promo může plynule přejít do krismesového proma, aniž by se třeba jen změnila cenovka.
Proudžekt - chaotický sled prezošek a mítinků. Může i nemusí skončit lončem nějakého proma.
Rep - pěšák marketingu, ve staročeštině prodavač. Zatímco rep by skoro vždycky zvládl práci svých šéfů, oni by nasazení v terénu nepřežili.
Síárem, CRM - sofistikovaný systém boje se zákazníky, aby neměli sílu volat na drahé infolinky.
Soljúšn - řešení. Cool slovo pro ofr, zejména v informačních technologiích (ajtý průmyslu). Prodávat zboží nebo nabízet služby už není trendy, je třeba poskytnou soljúšn, nejlépe komplexní. Tak třeba minerálka je komplexní soljúšn žízně a podobně.
Stretýdži - několik slajdů. Obsahují mohutnou vizi na dlouhá léta dopředu. Stretýdži obvykle vydrží šest měsíců, než velký vizionář nenápadně změní názor, ale na to se nevyplatí upozorňovat. Stretýdži má pro firmu ten přínos, že její vytváření zabaví šéfy, kteří by jinak mohli natropit větší škody.
Tým - skupina dynamických floutků, kteří neustále přemýšlí, jak svou práci přesunout na jiné týmmembry.
Veb - idnes.cz, lidovky.cz a blesk.cz. Místa, kam si chodíme na dvě tři hodinky denně odpočinout od vorku. Veb bystří naše smysly tím, že nás nutí bleskově překlikávat okna, jakmile se objeví šéf.
Vork - celodenní surfování po vebu, nárazově přerušované mítinky, vytvářením prezošek a postáváním v kuchyňce. Kdo má dobrý vork, není lúzr.
© Černý Petr
komentáře:
Okomentovat
